Čo prinieslo rekordne veľa snehu
14. januára 2017
Oznam ku odvozu odpadu
17. januára 2017

Vyjadrenie k zimnej údržbe

Počas posledných troch dní sa zamestnanci spoločnosti KOSIT pasovali s výnimočnou situáciou. Až do súčasnosti celý tím zimnej údržby odstraňuje následky snehovej kalamity, ktorá postihla celý východ Slovenska a skomplikovala život obyvateľom takmer všetkých miest.

V priebehu víkendu KOSIT po dohode s Magistrátom posilnil svoju zostavu 26 veľkých a malých mechanizmov nad rámec Operačného plánu o 4 ďalšie vozidlá, tak aby sa situácia čo najskôr dostala pod kontrolu na hlavných ťahoch, bočných uliciach ako aj na parkoviskách. Za 3 dni nepretržitej prevádzky KOSIT na odstránenie kalamity použil celkovo 462 ton soli a zhruba také isté množstvo kamennej drvy.

„Jediný výrazný problém, ktorý KOSIT počas posledných troch dní zaznamenal bol piatok, 13.1. o 8.20h na Kalinovskej ul. (sídlisko Dargovských hrdinov), kde, pokiaľ si spomínam, kamión s poľskou ŠPZ zablokoval oba jazdné pruhy dôsledkom čoho odstavil autobusy a za ním stojacie ďalšie vozidlá a autobusy, pričom zablokoval aj naše sypače, ktoré na danom úseku zabezpečovali odhŕňanie snehu. Celú situáciu sa podarilo uvoľniť za pomoci profesionálneho a veľmi ústretového prístupu polície, vďaka čomu bola cesta obojstranne prejazdná o 11.20h. Trojhodinový prestoj bol spôsobený hlavne kvôli nedisciplinovaným vodičom, ktorí nerešpektovali našu prácu a výzvy polície, aby neblokovali prístupovú cestu a uvoľnili naše zablokované sypače. Po tomto probléme KOSIT nezaznamenal žiadny ďalší. Cesty boli nepretržite monitorované a údržba bola následne vykonávaná kontinuálne 24 hodín,“ vysvetľoval situáciu Michal Hrabovský, riaditeľ divízie služieb.

„Podľa môjho názoru sme situáciu zvládli nadštandardne. Popri plnení operačného programu sme sa snažili vyhovieť aj požiadavkám škôl, nemocníc a iných inštitúcií. Celý čas našu prácu však sprevádzali telefonáty obyvateľov s požiadavkami, ktorým sme nevedeli vyhovieť pri zohľadnení hierarchie priorít. Zabezpečili sme zjazdnosť všetkých hlavných ťahov, a pokračujeme s ostatným komunikáciami, podľa Operačného plánu zimnej údržby. Každý si musí uvedomiť, že odstránenie takejto situácie nie je otázka hodín alebo minút ale dní. Radi by sme vyšli v ústrety všetkým odrazu, ale nedá sa. Všetci moji kolegovia si plnili svoju prácu svedomite a mnohí z nich urobili ďaleko viac, nad rámec svojich povinností,“ dodáva Hrabovský.

„Chcel by som sa poďakovať všetkým kolegom ako aj zamestnancom externých partnerov za ich nasadenie počas posledných troch dní, hlavne v piatok cez deň a v noci na sobotu. Pracovníci v uliciach, vodiči, ako aj dispečeri zvládli situáciu výborne a podarilo sa im zmierniť následky vývoja počasia na najkritickejších úsekoch v extrémne krátkom čase. Pokiaľ sa situácia s počasím nezmení, odstránime všetky následky kalamity v priebehu niekoľkých dní. Chcem poďakovať aj obyvateľom Košíc, ktorí ocenili našu prácu. Takýto prístup je pre nás skutočne motivujúci,“ komentoval situáciu generálny riaditeľ spoločnosti KOSIT, Marián Christenko.

Spoločnosť KOSIT postupuje pri svojej práci predovšetkým podľa pokynov Riadiaceho dispečingu Magistrátu Mesta Košice a hierarchie Operačného plánu. Prácu v značnej miere komplikujú predovšetkým na bočných uliciach vozidlá zaparkované aj na zákazoch státia.

KOSIT, 15.01.2017